Agencja SEO - pomoc w zasięgu ręki.
Przedsiębiorstwa oraz administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, by wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie starań osobiście. Nie mając doświadczenia w zakresie SEO i nie monitorując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla doświadczonego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam również osoby od programowania, grafiki, kreatywnego pisania i kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Agencja SEO – transparentność jej działań jest kluczowa
Agencji SEO w naszym kraju jest bez liku. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy postawić na firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych i marketingowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest zakładka z opisem tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwikłać i dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: pisze o planach zadań na nadchodzące tygodnie, a także przekazuje sprawozdanie z wykonanych działań i ich rezultaty.
Inny niebagatelny aspekt to personalizacja oferty i dobranie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, potrzebne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można odszukać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO czy o najważniejszych dla klienta produktach czy usługach, które potrzebuje wypromować.
Rozliczenie za pozycje – czy to właściwy system rozliczenia z agencją SEO?
Z nieufnością warto podejść do firm SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO wówczas, gdy słowa kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 bądź pierwszej strony wyników). To wciąż dość popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek wiąże się ze sporym zagrożeniem – można wszak osiągnąć szybki efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, więc sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za usługi agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby opracować dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo mniejsze.
Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]