O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na portale internetowe, które łamią ustalone przez Google wymogi dla webmasterów. Istnieją dwa rodzaje filtrów – filtr automatyczny lub filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Zazwyczaj spadają w wynikach wyszukiwania. Czasami strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za małe przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Możemy się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za powtarzanie treści. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów Google.
Niezawodnym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest pamiętanie o standardach, opracowanych przez Google.