Funkcjonują trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– kraj (np. “hotele Polska”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Mokotów”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów mieszkających w tym samym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet reklamowy i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Następny model pozycjonowania to trafne i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki należytemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– obuwie sportowe Adidas V racer białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara,
– telefon Huawei Y7 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment artykułów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Zielone Świątki lub Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i użyta z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Przeważnie należy zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść witryny internetowej.
Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]