Zajrzyj tutaj, jeśli ciekawi Cię korzystna oferta private blog network.
By odbiorca zauważył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, ale również zatroszczyć się o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i pomocne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – przydatne jako element złożonej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone i nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są na ogół używane jako element rozbudowanej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaznaczyć, bo najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.
Wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
PBNy rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej telefon lub adres e-mail, nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też wpis w ogólnodostępnym katalogu firm, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, pod którym dodano firmowe dane kontaktowe.
Drugi ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, przydatne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, aktualnymi wydarzeniami, prawem czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO