Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO

Posiadanie prężnej witryny www obliguje do jej skutecznego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla internautów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Czasami jednak nasze zabiegi wywołują naruszenie zasad rzetelnego pozycjonowania i na portal mogą być założone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, co zrobić, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – co oznaczają?

Ban od Google oznacza najgorszy sposób sankcji, który może dotknąć witrynę www. Oznacza on bezwzględne zlikwidowanie jej z rezultatów wyszukiwarki Google, co tak naprawdę realnie utrudnia funkcjonowanie firmy. Pamiętajmy, że większość użytkowników korzysta z Google, więc po zablokowaniu portalu odsetek naszych gości momentalnie się obniży. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie witryny w rezultatach wyszukiwania, co również niekorzystnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne, a także wywoływane mechanicznie przez profesjonalne programy filtry algorytmiczne.

Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są np. za stosowanie nadmiernej liczby linków kierujących na naszą witrynę www lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby zlikwidować ban od Google musimy uprzednio prześwietlić jego powód. Warto zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z filtrem. Operacja może niestety ciągnąć się nawet pół roku, trzeba więc być cierpliwym.