Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się tego rodzaju filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.